Psí srandy 2. díl - Bubliny do vody

19.03.2018


Jistě se většina z vás už setkala s videem, kdy pejsek dělá na povel bublinky vlastním čumákem do vody.
Je to velice efektivní psí trik, na pohled vypadá dobře, zajímavě a není ani moc běžný jako jiné triky.

Kolik z vás si řeklo, že by bylo opravdu frajerské, kdyby to uměl i jeho pes ?
Ano, taky jsem si to říkala a tak když jsem viděla video u jedné slečny jak její pes vypouští bublinky do vody v misce poprosila jsem ji o návod...
Hodná slečna mi zaslala dvě kraťoučké věty ze kterých jsem vyčetla pouze - pomocí klikru a shapingu -, ale i tak mi moc pomohla. Nějak jsem to zkusila a ono to opravdu fungovalo a tak si už i Tody vesele bublá...
Já se rozhodla popsat přesný návod, abych to všem přiblížila co nejlépe a nejvíce to zjednodušila.

No a co k tomu budeš potřebovat ?
Psí triky učím jen a pouze za pomoci klikru, takže i v mých návodech ho budeš potřebovat. Nějak si neumím úplně představit jak toto naučit bez něj. Je mi jasné, že to jde, ale tahle cesta bude o dost jednodušší.

Připrav si:
1, Misku (nejlépe průhlednou) většího půměru aby se tam bez problému vešel psí čumák, naplněnou cca 2-3 cm vlažné vody

2, Spousty oblíbených pamlsků

3, Nějaký ručník či utěrku - voda bude všude :)

4, Klikr

5, Trpělivost

Připrav si pamlsky někam k ruce, zavolej pejska, sedni si na zem a misku s vodou polož před sebe tak aby ji pejsek viděl. Pokud se pejsek na misku podívá nebo o ni projeví jinak zájem (třeba očicháním) klikneš a hodně pochválíš.
Takto to budeš opakovat několikrát, třeba 20x - 30x zkrátka než pejsek pochopí co má vlastně dělat a nebude si tím 100% jistý.

Pokud už zvládáš toto, trošku zvýšíme level.
Necháš pejska aby přemýšlel a nabízel ti možnosti. Tody zkoušel i hrabat proto je všude ta voda a i tak potom cintá....
Pokud se čumákem přiblíží k vodě, nebo se ji byť jen maličko dotkne opět klikneme, odměníme a opakujeme do 100% jistoty u pejska.

Takto krok za krokem pejska směřuješ ke konečnému výsledku a vždy klikáš a odměňuješ pouze za to, co pejsek udělá podle tebe. Takže pokud ti pejsek už strká čumák do vody, je nesmysl ho odměňovat za to, že se na misku podívá.

POZOR - neodměňuj pejska pokud se během cvičení napije.
Na pití má svoji misku k tomu určenou. 

Jestli ti pejsek do vody maličko foukne, frkne nebo vytvoří miniaturní bublinku opakuješ prosec s kliknutím a odměněním a zase dokola.

Nakonec by měl pejsek pochopit co po něm chceme a už sám strkat čumák do vody a vytvářet bubliny, poté, co pejsek udělá bubliny pokaždé, přidáš zvolený povel, aby si to pejsek spojil dohromady a věděl co má pod určitým povelem dělat. 
Řekneš povel, pes udělá bublinu, klikneš, pochválíš. :)

Přeji hodně štěstí a zábavy :)


Soňa Marešová - majitelka
Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky